top of page

Sopimusehdot Wellnex Gym

SOPIMUSEHDOT KUNTOSALILLE / RYHMÄLIIKUNTAAN

Asiakkaalle luodaan henkilökohtainen avaimenperätunniste / magneettikortti. Kortista veloitetaan 10 € maksu ja se siirtyy asiakkaan omistukseen. Avainkortti maksetaan aina kassalle vastaanottoon. Tällöin allekirjoitetaan myös asiakkuussopimus/ yhteystietolomake.

Avainkortin hinta ei koskaan sisälly tuotehintoihin.

Mikäli avaimenperä katoaa, on asiakas velvollinen ilmoittamaan tästä, jotta väärinkäytöksiä ei pääse tapahtumaan. Asiakas on vastuussa omasta kulkutunnisteestaan. Mikäli henkilökohtaista avaimenperää käytetään väärin esim. lainataan jollekin muulle tai sillä päästetään ylimääräisiä henkilöitä Wellnex Gymin tiloihin ym, Wellnex Gym perii väärinkäytöksestä 100 € sakon. Kuntosalille pääsee tutustumaan ilmaiseksi asiakaspalvelun aukioloaikoina.

Asiakkuus on henkilökohtainen ja sen kesto on 1-12 kk sopimuksen mukaan. Alle 18-vuotiaan sopimuksen allekirjoittaa huoltaja

.

Jäsenyyden ensimmäinen kuukausi, sekä mahdolliset lisäpalvelut maksetaan sopimuksen tekohetkellä vastaanottoon käteisellä, maksukortilla tai liikuntaseteleillä, tai verkkokauppaan.

Mahdolliset kuukausiveloitukset lähtevät käyntiin sopimuksen tekohetkellä ja ensimmäinen eräpäivä merkitään kanta-asiakassopimukseen. Kuukausiveloituksen lasku lähetetään asiakkaan antamaan sähköpostiosoitteeseen ja asiakas on itse velvollinen huolehtimaan, että lasku suoritetaan palvelunantajalle eräpäivään mennessä.

Asiakas voi maksaa myös koko sopimuskauden kertasuorituksella.

Asiakkaalle lähetetään lasku sähköpostiin veloituksetta.


 

Mikäli kuukausimaksua ei ole maksettu eräpäivään mennessä on Wellnex Gym oikeutettu siirtämään maksun perimisen toiselle taholle ja maksuun lisätään mahdolliset perintäkulut.

Asiakkuuden irtisanominen: Irtisanoutuminen on tehtävä kirjallisesti esimerkiksi sähköpostilla. Irtisanomisaika on vähintään 4 viikkoa, ennen seuraavaa kuukausiveloitusta. Kanta-asiakassopimuksen ennenaikainen irtisanominen edellyttää asiakkaalta määräalennuskortin ja normaalihintaisen kulloinkin voimassa olevan hinnaston mukaisen kuukausiasiakkuuden välisen hinnan erotuksen suorittamista käytetyltä ajalta, mikäli sopimus on ollut voimassa alle sopimuskauden (12kk). Irtisanomiskaavakkeessa ilmoitetaan viimeisen laskun päivä sekä harjoituspäivä.

Sopimus ei jatku automaattisesti, vaan kulkuoikeus loppuu sopimuskauden loputtua.

Asiakas voi ladata lisää aikaa tililleen vastaanotosta aukioloaikoina tai verkkokaupasta.

Sopimuksen voi laittaa tauolle, jos peruste on esim. raskaus, tai vakava sairaus siten, että asiakas toimittaa lääkärintodistuksen.

Omavastuuaika on aina 14 vrk jokaista sairautta kohden.

Laskutussopimuksiin tauko asennetaan min. 1 kk ajaksi ja määrä aikaisiin kuukausikortteihin max 2 kk ajaksi.

Sopimuskautta jatketaan toisesta päästä tauon verran. Irtisanomismaksua ei peritä, mikäli irtisanomisen peruste on muutto toiselle paikkakunnalle tai lääkärintodistuksella määrätty pysyvä liikkumiskielto.

Asiakas on velvollinen ilmoittamaan nimen, puhelinnumeron, osoitteen, sähköpostin tai henkilötiedon muutoksesta.

Käytössäsi ovat kaikki tilat, joihin kuntosalin aukioloaikana on pääsy. (Kuntosali, kehonhuoltosali, toiminnallinen sali, pukuhuone, sauna ja yleiset wc-tilat.) Tiloissa oleva välineistö on vapaassa käytössäsi.
 

Wellnex Gymin asiakkailta odotetaan siisteyttä ja hyviä tapoja. Tupakointi, alkoholituotteiden tai huumeidenkäyttö ei ole sallittua tiloissamme. Yleisestä henkilökohtaisesta hygieniasta on myös huolehdittava. Kyseenomaisista asioista huolehtiminen takaa kaikkien käyttäjien mukavan käyttökokemuksen. Kuntosalilaitteiden pyyhkiminen käytön jälkeen on suotavaa, mikäli laitteeseen jää epäpuhtauksia esim. hien muodossa.

 

Ulkokengillä meno kuntosalille on kielletty yleisen siisteyden ylläpitämiseksi. Voit jättää kenkäsi sisääntulon yhteydessä olevaan kenkätelineeseen. Kuntosalilla tulisi aina käyttää sisäliikuntajalkineita yleisen siisteyden ja turvallisuuden vuoksi.

Palauta välineet takaisin omille paikoilleen käytön jälkeen, näin takaat kaikille mukavan kuntosalikokemuksen.

 

Jos asiakas tahallisesti omalla tai muulla toiminnallaan vaurioittaa kuntosalin kalustoa,

irtaimistoa tai kiinteistöä on hän täysimääräisesti korvausvelvollinen aiheuttamistaan vahingoista.

 

Käytössäsi ovat tallelokerot, joihin voit jättää pienarvoesineesi (matkapuhelimen, lompakon, korut ym.). Tallelokerot ovat tarkoitettu vain VAIN päiväkäyttöön ja liikuntasuorituksesi ajaksi, älä jätä tavaroitasi yön yli säilytykseen. Henkilökunnalla on oikeus käydä lokerot läpi jokaisen päivän päätteeksi salin sulkeuduttua ja mennä vara-avaimella tyhjentämään lukossa oleva lokero ja vapauttamaan se muiden asiakkaiden käyttöön. Löytyneet tavarat säilytetään 7 vrk. Tämän jälkeen löytötavarat hävitetään. Wellnex Gym ei ole velvollinen korvaamaan hävitettyä tiloihin luvatta jätettyä omaisuutta. Tämä koskee myös muualle yrityksen tiloihin hylättyä omaisuutta, eli muista, että yritys ei ole varasto henkilökohtaisille liikuntavarusteille.

 

Wellnex Gym ei vastaa omaisuudestasi eikä ole korvausvelvollinen mahdollisten tiloissa tapahtuvien varkauksien, murtojen ym. yhteydessä, joissa asiakkaan omaisuudelle tapahtuu jotain. Wellnex Gym ei ole vastuussa tiloissa tapahtuvista sairastapauksista, loukkaantumista tai onnettomuuksista, vaan asiakas on itse vastuussa omasta turvallisuudestaan käyttäessään kuntosalin tiloja ja välineistöä. Jokainen kuntosalin palveluita käyttävä on vastuussa siitä, että hänen terveytensä on sillä tasolla, että hän voi osallistua Wellnex Gymin tuottamiin palveluihin. Kuntosalilla on ensiapuvälineistö, jonka sisältö on kaikkien käytössä.

 

Mikäli asiakas ei noudata sopimuksessa annettuja ehtoja, on Wellnex Gymillä oikeus jäädyttää asiakkuus määräajaksi tai purkaa asiakkaan sopimus kokonaan. Wellnex Gym ei näissä tapauksissa palauta ennakkoon maksettuja maksuja asiakkaalle.

 

Wellnex Gym pidättää itsellään oikeuden pitää sali suljettuna, muuttaa aukioloaikoja ja tehdä loma-aikoihin ja pyhäpäiviin liittyviä muutoksia. Tiedotamme muutoksista välittömästi eteisen ilmoitustaululla, ja mahdollisuuksien mukaan myös facebook / instagram / tai kotivsivuillamme.

Wellnex Gym pidättää oikeuden hinnan muutoksiin. Wellnex Gym varaa itselleen oikeuden myös muuttaa sopimuksen etuja ja ehtoja. Mahdolliset hinnanmuutokset ilmoitetaan 2 kuukautta ennen asiakkaille. Hinnan muutoksia ei voi tehdä sopimuksiin kesken sopimuskauden.

Liikuntakeskuksessa kulloinkin voimassa oleva ryhmäliikunta-aikataulu selviää liikuntakeskuksesta. Liikuntakeskus pidättää oikeuden mahdollisiin aikataulumuutoksiin ja sisältömuutoksiin.

Tämän sopimuksen ehdot ovat voimassa vanhoille asiakkaille automaattisesti kun kulkukortille ladataan lisää aikaa, uutta sopimusta ei tarvita.

Ostaessasi kuntosalikortin,yhdistelmäkortin, ryhmäliikuntakortin tai muun liikuntapalvelumme verkkokaupan tai kassan kautta

hyväksyt ylläolevat sopimusehdot.

Wellnex Gym tarjoaa rajoitetun määrän asiakaspaikkoja, jotta pystymme tarjoamaan laadukkaat pienryhmä liikuntapalvelut ja varmistamaan, että kuntosalimme puolella on hyvin tilaa liikkua tavoitteidensa mukaan. Mikäli asiakkaalla ei voimassaolevaa jsenyyttä, hän voi tiedustella asiakaspaikkatilannetta kassalta.

Tietosuojalauseke

Tietosuojalausekkeen alkuperäinen kieli: Suomi.

 

Yrityksellemme on tärkeää, että voit varata ja ostaa meiltä palveluitamme turvallisin mielin - luottaen siihen, että suojaamme yksityisyyttäsi. Palveluidemme tarkempi sisältö on saatavissa yrityksemme verkkosivuiltamme taikka suoraan henkilökunnaltamme.

 

Palveluidemme kannalta sekä ajanvarauspalvelumme viestinnän ja mahdollisen maksupalvelun osalta tallennamme sinusta henkilötietoja. Tässä tietosuojalausekkeessa kerromme tarkemmin, miten käsittelemme henkilötietojasi.

 

Saat halutessasi tietoja siitä:

- Millaisia tietoja käsittelemme?

- Mihin tarkoituksiin tietoja käytämme ja mikä on käsittelyn oikeusperusta?

- Kuinka kauan säilytämme tietoja?

- Millaisia vaikutusmahdollisuuksia sinulla on?

- Mihin tietoja siirretään?

- Mihin tietoja luovutetaan?

- Miten tiedot suojataan?

- Voidaanko tähän tietosuojalausekkeeseen tehdä muutoksia?

- Mihin rekisteröity voi ottaa yhteyttä?

 

MILLAISIA TIETOJA KÄSITTELEMME

 

Keräämme tyypillisesti seuraavia tietoja:

• Asiakastiedot (kuluttaja): Nimi, sähköpostiosoite, puhelinnumero, osoitetiedot, varaukset, viestit, palautteet ja yhteydenotot, suoramarkkinointiluvat ja -kiellot.

 

• Asiakastiedot (yritys): Yritys, yhteyshenkilön nimi, sähköpostiosoite, puhelinnumero, osoitetiedot, varaukset, viestit, palautteet ja yhteydenotot, suoramarkkinointiluvat ja -kiellot. Saamme tietojasi suoraan sinulta ajanvarauksen yhteydessä tai muun yhteydenoton kautta.

 

MIHIN TARKOITUKSIIN TIETOJA KÄYTÄMME JA MIKÄ ON KÄSITTELYN OIKEUSPERUSTE?

Käsittelemme tietoa seuraavilla tietosuojalainsäädäntöön pohjautuvilla perusteilla:

• Palveluiden toteuttaminen: Käsittelemme antamiasi tietoja täyttääksemme sopimuksen palvelusta, jonka olet varannut tai tilannut. Emme voi mahdollistaa varauksen tekemistä, laskuttaa palveluitamme taikka pitää sinuun yhteyttä ilman henkilötietojen käsittelyä. Pyrimme tietoja kerätessämme informoimaan, mitkä tiedot ovat pakollisia sopimuksen täyttämiseksi ja mitkä voit antaa halutessasi. Tällöin käsittely perustuu sopimuksen täyttämiseen.

 

• Markkinointi: Voimme käsitellä tietojasi suostumuksesi perusteella lähettääksemme sinulle suoramarkkinointiviestejä sähköisiä kanavia käyttäen. Oikeutetun etumme perusteella käytämme tietoja puhelimitse tai postitse tapahtuvaan taikka työtehtävien perusteella kohdistettuun markkinointiin.

 

• Lakisääteinen velvoite: Voimme olla velvoitettuja säilyttämään joitakin henkilötietojasi noudattaaksemme kirjanpito- tai muuta pakottavaa lainsäädäntöä asiakassuhteen päättymisen jälkeen. Tällöin käsittely perustuu lakisääteisen velvoitteen noudattamiseen.

KUINKA KAUAN SÄILYTÄMME TIETOJA?

 

Säilytämme tietoja pääsääntöisesti 12 kuukautta viimeisimmän varauksen tai käyntisi jälkeen. Tämän ajan jälkeen karsimme tietoja ja käsittelemme tietoja markkinointitarkoituksiin niin kauan kuin et ole kieltäytynyt vastaanottamasta markkinointiviestejä. Mikäli kieltäydyt markkinoinnista, eikä muuta käsittelyperustetta ole, säilytämme tiedon kiellosta ja yhteystiedoista, jotta voimme varmistaa kiellon noudattamisen.

 

Pyrimme pitämään hallussamme olevat henkilötiedot oikeina ja ajantasaisina poistamalla tarpeettomia tietoja sekä päivittämällä vanhentuneita tietoja. Voit myös itse vaikuttaa tietojen säilytysaikaan alla kuvattujen valintojen kautta, esimerkiksi pyytää tietojesi poistamista.

 

Noudatamme lakisääteisiä velvoitteita tiedon säilyttämisessä.

 

MILLAISIA VAIKUTUSMAHDOLLISUUKSIA REKISTERÖIDYLLÄ ON?

 

Alla listaamme erilaisia tapoja, joilla voit vaikuttaa tietojen keräämiseen ja käsittelyyn:

 

• Tietojen tarkastaminen, korjaaminen ja poistaminen: Sinulla on oikeus tarkastaa sinusta tallennetut henkilötiedot. Pyynnöstäsi oikaisemme, täydennämme tai poistamme käsittelyn tarkoituksen kannalta virheelliset, puutteelliset tai vanhentuneet henkilötiedot.

 

• Tietojen siirtäminen: Voit halutessasi saada siirretyksi antamasi henkilötiedot, joita käsittelemme automaattisesti suostumuksen tai sopimuksen perusteella, ottamalla yhteyttä sinua palvelleeseen henkilöön tai asiakaspalveluumme.

 

• Suoramarkkinoinnin ja siihen liittyvän profiloinnin kielto-oikeus: Voit milloin tahansa kieltää tietojesi luovuttamisen ja käsittelyn suoramarkkinointia varten.

 

• Vastustamis- ja rajoittamisoikeus: Voit vastustaa käsittelyä, joka perustuu oikeutettuun etuun, henkilökohtaiseen tilanteeseesi liittyvällä perusteella. Esimerkiksi tällaisessa tilanteessa käsittelyä rajoitetaan siksi ajaksi, kun arvioidaan perusteita vastustaa käsittelyä. Käsittelyä voidaan rajoittaa myös mm. silloin, kun rekisteröity kiistää henkilötietojen paikkansapitävyyden, jolloin käsittelyä rajoitetaan ajaksi, jonka kuluessa voimme varmistaa tietojen paikkansapitävyyden.

 

• Suostumuksen peruuttaminen: Voit peruuttaa antamasi suostumuksen milloin tahansa ottamalla yhteyttä sinua palvelleeseen henkilöön tai asiakaspalveluumme taikka muilla erikseen tarjotuin keinoin. • Valitusoikeus: Voit tehdä valituksen viranomaiselle, mikäli katsot, että tietojasi on käsitelty tämän tietosuojalausekkeen ja kulloinkin voimassaolevan lainsäädännön vastaisesi.

 

MIHIN TIETOJA SIIRRETÄÄN?

 

Käytämme tietojen käsittelyssä alihankkijoita, jolloin takaamme sopimusjärjestelyin, että tietoja käsitellään kulloinkin voimassaolevan lainsäädännön mukaisesti.

 

 

MIHIN TIETOJA LUOVUTETAAN

 

• Viranomaiset: Voimme luovuttaa henkilötietojasi toimivaltaisten viranomaisten edellyttämällä, kulloinkin voimassaolevaan lainsäädäntöön perustuvalla, tavalla.

 

• Suostumus: Voimme luovuttaa tietojasi kolmansille osapuolille, mikäli olet antanut siihen suostumuksesi.

 

• Yritysjärjestelyt: Mikäli myymme, fuusioimme tai muutoin järjestelemme liiketoimintaamme, henkilötietojasi voidaan luovuttaa ostajille ja näiden neuvonantajille.

 

• Perintä ja oikeusvaateet: Voimme luovuttaa henkilötietojasi kolmansille osapuolille, jos se on tarpeen sopimuksen täytäntöönpanemiseksi, saatavien perimiseksi, mahdollisten rikkomusten tutkimiseksi taikka oikeusvaateen laatimiseksi, esittämiseksi tai puolustamiseksi.

 

MITEN TIEDOT SUOJATAAN?

 

Käytämme asianmukaisia teknisiä ja organisatorisia tietoturvakeinoja henkilötietojen suojaamiseksi oikeudetonta käsittelyä vastaan. Tällaisia keinoja ovat muun muassa palomuurien ja salaustekniikoiden käyttö, asianmukainen kulunvalvonta, rajatut käyttöoikeudet, henkilötietojen käsittelyyn osallistuvan henkilöstön ohjeistaminen sekä alihankkijoiden huolellinen valinta.

 

VOIDAANKO TÄHÄN TIETOSUOJALAUSEKKEESEEN TEHDÄ MUUTOKSIA?

 

Kehitämme palvelujamme jatkuvasti ja voimme muuttaa tätä tietosuojalauseketta. Muutokset voivat perustua myös lainsäädännön muuttumiseen. Suosittelemme tutustumaan tietosuojaselosteen sisältöön säännöllisesti.

 

MIHIN VOIT OTTAA YHTEYTTÄ?

Kaikissa tätä asiakirjaa koskevissa asioissa voit olla yhteydessä sinua palvelleeseen henkilöön tai asiakaspalveluumme. Tarkemmat yhteystiedot löydät verkko- ja/tai Facebook-sivuiltamme.

bottom of page